117. Bojovník Světla /9.8.15/

117. Bojovník Světla

zdenekfritz

Tento pojem je rozšířen mezi různými náboženskými směry, a i mezi čtenáři je ctěn jako něco obzvláště důležitého, spojeného se službou Bohu. Pod pojmem Bojovník Světla chápou někteří člověka věrného Poselství, který stráží čistotu víry, bojuje proti nepřátelům, a to hlavně ve vlastních řadách čtenářů. Má v sobě svatý hněv a proto má právo kritizovat a pranýřovat ostatní, kteří nejdou tou ,,pravou cestou“. Tito Bojovníci vystupují ostře a s odsouzením proti těm, kdo čtou, nebo dokonce propagují ,,špatné Poselství“, rozumějme předválečné, nebo poválečné, podle toho, ve které skupině se Bojovník nachází. Bojuje proti jiné skupině čtenářů, než ke které se on sám hlásí, nebo bojuje proti všem skupinám, protože jen on sám jde tou správnou cestou, a pak ti, kteří ho budou následovat. Bojovník je o sobě přesvědčen, že stojí ve Vůli Boží a je jejím vykonavatelem. Proto jakýkoliv odpor, nebo jen prostou pochybnost o jeho výroku staví jako postoj proti Bohu a vystupuje jako Jeho přímý nástroj. Tento druh Bojovníka vystupuje vždy nekompromisně, útočně a hlavně kriticky, až přímo nepřátelsky proti všem, kdo mají jiný názor, než on.
Zvláštní na tom všem je, že takovýto druh Bojovníka má velmi podobné postoje v různých náboženstvích, není tedy vázán na Poselství – i když se snad o něj opírá a je hlásá. Když bychom z jeho projevů vymazali různé výroky vyčtené a opakované z Poselství a postavili vedle něj například Bojovníka muslimského, u nějž bychom opět odmazali výroky o Koránu, nalezli bychom mnoho společného.
Jak už máme ve zvyku, najdeme si ve svých oblíbených věroukách to, co potřebujeme na přitakání ke svému vnitřnímu postoji a ke svým názorům. Čtenář Poselství není žádný ,,jiný člověk“, než ti ostatní, a proto i u něj vše probíhá velmi podobně, jako u kohokoliv jiného. Tak si také čtenář najde v Poselství věty a slova, která mu, z jeho pohledu, dávají oprávnění kritizovat jiné, posuzovat jejich postoje a své postoje stavět na úroveň ,,Slova“.
Někdy mám dojem, že musí existovat ještě mnoho různých obsahově zcela jiných Poselství, než je to, co čtu já. V tom ,,mém“ nenalézám žádné pokyny ke kritice druhých a povyšování sebe sama nad ostatní. Naopak, například v pro někoho snad méně známé přednášce Připravenost k boji, jsem našel úplně jinou definici takového bojovníka. Tato definice mi mnohem lépe zapadá do celého kontextu Poselství, než zmíněné postoje. V této přednášce je onen boj, který mnozí uplatňují proti jiným čtenářům, podán poněkud jinak. Mluví se zde o dvou rovinách boje. Jedna je o boji proti temnu v člověku samém, tedy o boji proti všem těm návykům, zlozvykům, pokřiveným pojmům, které máme vryté v sobě. K takovým zlozvykům jistě také patří nenávistný kritický postoj ke druhým…
Nemylme se, naše názory, životní postoje i posouzení, co je dobré a špatné, nevznikly po přečtení Poselství. Nikdo z nás nebyl ,,deskou nepopsanou“, ale spíše něčím, jako ,,časopisem počmáraným“. Naše osobnost se formuje dlouhodobě, po mnoho inkarnací a pobytů na onom světě. Právě proto, že to vzniká postupně a dlouhodobě, je to vtesáno do duše a málokdy je možné to změnit rázem, setřást to jedním pohybem. Přes zdání, že přečtením Poselství jsme úplně jiní lidé, nám ukazuje historie, ale i naše okolí /protože na sobě to vidíme málokdy/, že je to složitější a přerod osobnosti je proces dlouhodobý, postupný a často i bolestný.
Druhou rovinou boje je boj proti temnu kolem nás. Toto ,,temno kolem nás“ se však neskrývá v jiných čtenářích, nečtenářích ani příslušnících jiných náboženství. Toto temno je zde popisováno hlavně jako vnitřní vlivy od nám blízkých lidí, se kterými jsme se dobrovolně spojili do nějakých vztahů. Toto temno není zjevné, dá se pouze vycítit a je velmi nebezpečné, protože blízkým lidem jsme otevřeni mnohem více, máme k nim důvěru, máme pro ně slabost, a proto na nás mají velký vnitřní vliv.
Na boj proti oběma druhům temna jsou popsány nutné ,,zbraně Světla“, které jsou však úplně jiné, než hlásají zmínění Bojovníci.
Těmito zbraněmi jsou: vážné dobré chtění, nikdy nekončící láska, připravenost ke službě, vytrvalost, bezpodmínečná nezištnost a obětavost. Jako vzor všech těchto postojů je nám ukázán Ježíš a jsme vyzváni, abychom Jej následovali…
To mi připadá dost jiné, než postoje Bojovníků, se kterými se setkáváme…ZF

 

  • Kalendář příspěvků
    Listopad 2024
    Po Út St Čt So Ne
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    252627282930