O T Á Z K Y   P R O   Ž I V O T

Motto: Lidé mají sice Slovo, ne však pochopení. A to je přece to hlavní ve všech věcech. Když chybí pochopení, pak ani vědění nic nepomáhá! /Všudypřítomnost/

56. otázka: Šíření knihy Poselství, její prodej, nabízení…/21.2.13/

56. otázka: Šíření knihy Poselství, její prodej, nabízení…

Jsou na to dva názory. Jeden, ten je asi rozšířenější a to, že čím více se prodá Poselství, tím lépe pro lidstvo. Této myšlence je nutné podrobit všechny naše snahy a vyvinout co největší úsilí, aby se jich prodalo, co nejvíce. Druhý názor není příliš rozšířený, ale už jsem se s ním setkal. Ten říká, že stačí šíření od člověka k člověku, není tedy nutné organizovat nějaký konkrétní prodej a aktivity kolem něj.


zf

Před pár lety jsem intenzivně pracoval na šíření knihy Poselství. Obcházel jsem knihkupectví, přemlouval obchodníky a měl dobrý pocit, že Poselství ,,někde je“. Pak jsem zase byl zklamán, že leží vedle satanské literatury, nebo je ve třetí řadě knih, kde jej nikdo nenašel. Tehdy jsem potkal ženu, čtenářku, která byla jistě člověkem s rozhledem a pohybovala se kolem Poselství dávno před tím, než jsem jej našel já. Vždy jsem si jí vážil, a proto mne mrzelo, že říkala něco v tom smyslu, že Poselství by se takto prodávat nemělo, ono že nepotřebuje ,,takovou reklamu“. Mělo by se spíše šířit od člověka k člověku a nepřijímat tyto obchodnické formy, které jsou postavené jen na penězích a dalších pokřivených pojmech. Tehdy jsem s ní nesouhlasil, ale jak šel život dál, docházím postupně k trochu jinému pohledu na věc. V poválečném vydání Poselství se to moc nevyskytuje, ale v původním je více zmínek o tom, že člověk se sám musí namáhat, aby Slovo našel a dal si jej sám na nejvyšší místo ve své mysli i životě. Že tento zápas a snažení se dokonce patří k základním prvkům třídění lidí v soudu. Na této snaze ukazují, jak je pro ně hledání důležité a také na této námaze zesilují v duchu. Určitě bychom tedy při svých aktivitách toto neměli ztratit ze zřetele. Doba je jistě jiná, než za Abd-ru-shina, protože jednak lidstvo nikam duchovně nepokročilo a také se změnila situace v našem národě a zemi. Novodobý kapitalismus s intenzivním příklonem k reklamě, podbízením a vnucováním se stal součástí nejen našeho života, ale především obchodu. Kdo chce působit v obchodě, ten musí v nějaké míře tyto principy akceptovat. Je jistě velmi obtížné najít míru, která je ještě přijatelná a která je už příliš. Jisté také je, že Poselství je něco zcela jiného, než obvyklý ,,sortiment zboží“, které je reklamou nabízeno. Proto by i zde měl být zřejmý a jasně poznatelný rozdíl. Také je ovšem jisté, že pokud nebudeme používat všechny ty metody obchodu a reklamy, pak nemůžeme počítat s nějakým větším úspěchem při prodeji. Bude to tedy hlavně o rozhodnutí, jestli je naším cílem počet prodaných Poselství, nebo ,,pouze“ o vytvoření důstojného rámce pro pouhou možnost získání knihy a zbytek necháme na Božích zákonech. Ty říkají, že …duchovní vedení nyní zasahuje tak silně, že hledající se každopádně musí setkat se Slovem…Není-li ovšem líný a zatížený příliš silnými předsudky. Je jistě nutné, aby kniha Poselství existovala, tedy aby byla vytištěna a byla k dispozici pro každého, kdo ji hledá. Protože jsme každý jiný a také jinak osobně zaangažováni do šíření knihy, budeme tu ,,míru a formu“ šíření pociťovat jinak a tak budeme i preferovat, co je ,,správné“ a co ne. Já bych byl pro umírněnější nabízení, i když by se kniha tím dostala k méně lidem, ale jeví se mi to tak, že nyní naší intenzivní snahou se kniha mnohdy dostane k lidem, kteří na ni ani zdaleka nedozráli. Výsledkem je nepříliš vysoká úroveň životních postojů čtenářů, jejich naivita, odtrženost od světa, přílišná blouznivost a jakýsi umělý svět, který si vytváří i když Poselství k ničemu takovému v žádném případě nevede… Tím však nevystupuji proti těm, kdo se snaží Poselství šířit, vážím si každé upřímné snahy. Jen se snažím na věci dívat s trochu větším odstupem a méně z pozice osobní zaujatosti a angažovanost, samozřejmě v míře, jak jsem toho schopen.


zf

Chtěl jsem vám reagovat na vaše otázky a odpovědi, ale vlastně zase jste to napsal tak nějak i v postatě celistvě a není k tomu ani co dodávat. Se šířením Poselství, možná bych to viděl ještě radikálněji. Určitě je dobře, že je Poselství k mání, někde se dá koupit. Jsem stoprocentně přesvědčený, že pokud někdo ve svém duchovním usilování dojde na rozcestí, kdy jiná dostupná duchovní literatura ho už nenaplňuje, není spokojen s tím, co se mu doposud předkládalo. Pak tedy moje jistota je, že Světlo už najde způsob, jak hledajícímu otevřít další dveře do vyšších pater. Dělo se mě tak a dělo se tak i jiným. A podle čtenářů Poselství dělo se tak i v době kdy v knihkupectvích na pultech ležely závěry 14. sjezdu KSČ. Mám tady na paměti, kdy Pán říká „Slovo je tak vzácné, že nejraději bych je lidem znovu odňal“.Tak rozumná mez, nabídnout, nenutit, to je asi správné. J.S.

 

  • Kalendář příspěvků
    Září 2018
    Po Út St Čt So Ne
    « Srp    
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930