O T Á Z K Y   P R O   Ž I V O T

Motto: Lidé mají sice Slovo, ne však pochopení. A to je přece to hlavní ve všech věcech. Když chybí pochopení, pak ani vědění nic nepomáhá! /Všudypřítomnost/

22. otázka: Zakotvení Světla na zemi/4.6.12/

22. otázka: Zakotvení Světla na zemi

 

Často se mluví o tom, že je zde zakotveno světlo. Bývá to zmiňováno, jako obecný názor, skutková podstata, nebo přímo jako citát z PG. O podstatě tohoto zakotvení jsou různé představy. Samozřejmě jsou lidé, kteří o tom nepřemýšlí a berou to jako fakt. Co tedy znamená toto ,,zakotvení“ jednoho nehmotného druhu – světla do druhého tak jinorodého – hmotnosti? Lze vůbec spojit dva tak různé druhy?


zf

To je skutku těžká otázka a rozhodně na ni nemohu odpovědět jednoznačně, protože to jsou děje, které jsou spojeny s velkým působením ve stvoření, jdou tedy až za hranice našeho chápání. My však můžeme něco málo z těchto velkých věcí pozorovat v našem malém okruhu, jenže potom jsou naše vysvětlení bez širších souvislostí a tím mohou být i nesprávná. Nicméně se zde pokusím nad tímto tématem trochu zamyslet, ale prosím, aby to tak také bylo bráno – jen jako úvaha a podnět k vlastnímu zkoumání. Nechci zde podávat nějaké jednoznačné stanovisko a jediný správný pohled.
Zkusím shrnout názory, se kterými jsem se ve čtenářské obci setkal. Někdo je přesvědčen, že zakotvení světla je pomocí Slova, nebo též pomocí PG. Jiný je toho názoru, že zakotvení je na Vomperbergu, který byl již dávno vyhlédnut a připraven pro velké působení Grálu. V tomto případě se názory ještě rozdělují na to, že zakotvení souvisí s místem tzv. Obratu světů /viz některé pasáže v původním, nezkráceném vydání životopisu Maria z Magdaly/a další názor je, že je toto zakotvení spojeno s pyramidou, respektive s ostatky Abd-ru-shina. Již léta mne tato otázka zajímá a dlouho jsem se klonil k myšlence, že zakotvení musí nějak souviset s Abd-ru-shinem, který přece toto světlo přinášel /…a kloním se k tomu i dnes/. Z této úvahy jsem došel k tomu, že by bylo možné, že by tu Abd-ru-shin mohl i po své pozemské smrti zůstat spojen s hmotou pomocí svého astrálního těla a hrubohmotných ostatků /viz pasáže o uvolnění duše a rozpad astrálního těla, které však připouští určité výjimky/. Inu teoreticky by to snad možné bylo, ale vyžadovalo by to z jeho strany připoutání na hmotu a očekávat něco takového by bylo od nás dosti osobivé. Snažil jsem se tedy hledat v PG něco, co by bylo alespoň podobné této situaci. Našel jsem popis vzniku a existence Parzivala na samotném vrcholu stvoření, kde jsou zmínky v tom smyslu, že jeho schránou bylo zakotveno světlo do stvoření. Kdyby této schrány/těla nebylo, tu by se světlo vrátilo ke svému východisku. To mi přijde dosti podobné, vždyť Abd-ru-shin a Parzival jsou ve velmi úzké souvislosti. A tak v tomto smyslu mi připadá dosti logické, že za Abd-ru-shinova pozemského života bylo světlo zakotveno na zemi pomocí něj. Když zemřel, obzvláště když to byl odchod předčasný a vlastně nechtěný, uvolnila se tato kotva a světlo je nyní v nějaké vyšší úrovni. A jak je to s PG? Čteme, že to nejsou jen slova a věty, ale cosi nehmotného. Domnívám se, že ani PG sice není přímou kotvou světla na zemi, ale je něčím jako vstupní branou k tomuto světlu. Tedy, že duchovně lze při správném vnitřním postoji nalézat skrze všechny mezistupně Poselství spojení se světlem, které je však mimo tuto naši úroveň. To, že světlo není zakotveno na zemi, mne nijak nedeprimuje, protože věřím, že je možné vysílat své záření/chtění až tam, kde ještě světlo zakotvené být může? A kdeže to je? I to je napsáno v PG – přibližně – kdyby zde nebylo dosti věrnosti, pak by se světlo muselo vznést až tam, kde je jí dostatek… A že zde dostatek věrnosti, dobré vůle, pochopení a nadšení pro velikou věc Grálu nebyl, o tom svědčí celý průběh života Abd-ru-shina. Vázat se příliš na myšlenku zakotvení světla na zemi může někoho ukolébávat k duchovní nečinnosti, duch má usilovat vzhůru, i když má také zušlechťovat vše, kde se právě nalézá. Také zde potom dochází k válkám mezi skupinami čtenářů o vlastnictví pozemského zakotvení světla. Měli bychom se více soustředit na naši osobní cestu, které má vést ven ze hmoty a má stále směřovat vzhůru ke světlu.


pan M.

Reakce pana Musila: Pořád se nemohu vyrovnat s představou, že tady na zemi není Světlo. Vždyť tu zůstalo Poselství, a kdo není líný duchem, ten to světlo přece může a dokonce musí najít!


zf

Vážený pane Musile. Zřejmě si pouze nerozumíme v určitých pojmech. Já nijak nezlehčuji význam Poselství a i pro mne je branou ke Světlu. Ale je právě tím – branou, cestou. Jak jsem již napsal, Poselství není ta kniha, ani ty písmena, je to cosi nehmotného, co může promlouvat jen k duchu. A zde můžeme dokonce udělat určitý příměr. Duch je duchovního druhu, ale tu na zemi je usazen a spojen s pozemským tělem, které mu slouží jako obal i prostředek k působení na zemi. Chceme-li najít spojení s druhým duchem na zemi, musíme se pomocí citů přiblížit k jeho duchu, tedy ne jen k tělu pomocí slov a činů. Trošku podobně je to s Poselstvím, i ono je jakoby inkarnováno do pozemské knihy – neberte to doslova, je to jen podobenství. Ta kniha je jen hmotným obalem a jen ona je tu na zemi, Poselství, nebo spíše ty děje jsou kdesi ve stvoření, jako duchovní živé děje – ona nejsou zde na zemi. My svým duchem hledáme cestu ke spojení s duchovní podstatou Poselství, která žije kdesi ve stvoření. Proto je tato kniha jen branou k cestě, která vede k vlastní podstatě Poselství, ta není hmotného druhu. Proto není z mého pohledu Poselství zakotvením světla na zemi, ale je branou ke světlu ve stvoření. Proto může člověk, na základě své svobodné vůle, odmítnout na tuto cestu vstoupit a ke světlu se nepřiblíží. Proto také může lidstvo nevšímavě po desítky let kolem této brány procházet a nikdo si toho ani nepovšimne. Kdyby bylo světlo zakotveno zde na zemi, musely by být účinky ve formě střetů, protikladů a konfrontací mnohem větší, jako tomu bylo za pozemského života Abd-ru-shina. Dnes už Poselství nikoho ani nenutí k odporu, většině lidí je lhostejné, zaujme je jen tehdy, když lidé kolem něj se chovají nějak skandálně.

 

  • Kalendář příspěvků
    Červen 2018
    Po Út St Čt So Ne
    « Dub    
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    252627282930